Nyepi…

ogoh

So land ek vir die eerste keer tydens die “Day of Silence” in Bali. Die Hindu nuwe jaar. Anders as by ons, gaan hulle die nuwe jaar in deur te vas en mediteer. Geen beweging op die strate nie, almal moet binnenshuis bly. Tot die lughawe is vir die dag gesluit. Toeriste kry die vorige aand reeds hul ontbyt vir die volgende oggend. Niemand mag in die openbaar verskyn nie, geen motors op enige paaie nie.Geen tv, geen radio. Hotel personeel van diens af. Net totale stilte.

Die vorige aand ontaard wel in ñ kakofonie van lawaai en opvoerings, met elke dorpie wat sy eie Ogoh-Ogoh papiermonsters ten toon stel en raserig in die algemene bymekaarkom punt skyngevegte hou. Wayan sê dit is om die slegte geeste van elke area bymekaar te kry, want geeste hou glo van partytjie. Elke ding wat lawaai kan maak, word op geslaan.En hier by 20h00 rond kom die priesters en doen ñ “exorcism”. Die geeste skrik, trek dadelik almal saam in die hemelruim op, en wag. Dit is nou wat Wayan verduidelik, en onthou, hy is ñ eiland mens. Almal gaan huis toe, sit ligte af, en maak so seker dat die geeste nie wil terugkom eiland toe nie. Want nou gaan daar dan niks aan nie? En vir die volle volgende dag is dit stil. Die geeste trek verergd weg en gaan soek ñ ander partytjie veld. So vat dit dan ñ jaar voor hulle weer almal geleidelik teruggekeer.

En ek. Ek ontdek ñ rysslang in my hotel kamer. Rerig ñ lang een. As ek ñ visserman was, sou ek raai ñ 10 ponder. Maar ek vang nie vis nie. Liewer dan 8 bakkies Butro. Gesmelt.

In absolute, swaar gelaaide eerbiedige stilte bring ek hierdie “Day of Silence”  deur. Tjoepstil, op my bed. Steeds as ñ Christen, een met ñ heilige vrees vir ñ slang. Giftig of nie.

Dalk was hy 16 pond???

Skrywer: travel460

Ek was reeds 32 keer op die Bali eiland, meestal om vir ons invoer maatskappy aankope te doen. Daar is so baie wat ek met mense kan deel; mense wat beplan om oor te gaan, of net ouens wat droom oor n eiland vakansie. Ek is nou in my middeljare, en vlieg reeds van 2004 af Indonesië toe. Ons het 3 dogters, 2 seuns en 6 kleinkinders.

2 thoughts on “Nyepi…”

Lewer kommentaar

