Die anderkant van die wêreld…

bali030-catchingfishjimbaran

ñ Vroegoggend wandeling langs Jimbaran se strand, is die toegang tot ñ ander wêreld. Jy dink nog jy gaan ñ alleen stiltetyd sessie inpas, maar o weë…kyk wat vind jy!

Tipiese hout vissersbote verwelkom jou in hul midde. Jy word voor gewaai, en vriendelik beplooide gesigte wink jou nader. Jong seuns duik in die nat sand rond om visse wat tydens die uitlaai proses op die grond val, op te tel. Die Bali mense noem hierdie ritueel ‘ngujur’; ‘the gathering of fish”. Die vissermanne glo dat die weggee van vis hulle sal beskerm teen gevaar.

Hier werk almal ook saam, sy teen sy. Altyd reg om ñ mede visserman hulp te bied. Op sommige bote sit groepies toeriste wat die “day in the life of a Balinese fisherman”ding doen. Ander bote is weer vol items wat na kleiner eilandjies toe vervoer word. Maar die meeste is vissersbote. En vir my wat nog nooit ñ vis uit water getrek het nie, is hierdie groot oomblikke.

My vrae steek in my keel vas, want in die deurmekaar gebrabbel om my, spreek niemand ñ woord Engels nie. My ‘sien’ vorm sy eie storie; my ‘hoor’ sy eie vertaling. Die uitgelatenheid van kleuters in die vlak water kielie my eie kinder- onthoue. Bring die sorgeloosheid  van kleintyd tot voor my voete.

En ja, sonder om verder te dink, probeer ek ook ñ gladde, nat, grillerige vis optel. Val ek plat op my sitvlak in die golfies en gooi ek nat sand in die lug op.

Sommer net, omdat ek kan.

En ook om myself te laat onthou dat daar wel ñ mate van net gewoon kind wees, iewers in my verre verlede gebeur het.

Maar dit was baie lank terug.

En vir ñ baie kort tydjie.

 

Skrywer: travel460

Ek was reeds 32 keer op die Bali eiland, meestal om vir ons invoer maatskappy aankope te doen. Daar is so baie wat ek met mense kan deel; mense wat beplan om oor te gaan, of net ouens wat droom oor n eiland vakansie. Ek is nou in my middeljare, en vlieg reeds van 2004 af Indonesië toe. Ons het 3 dogters, 2 seuns en 6 kleinkinders.

Lewer kommentaar

