Met liefde…van jou pa.

woodcarver_ubud_coco_tv

Daar is ñ ou gesegde: “Give a man a fish, and you feed him for a day. Teach a man to fish, and you feed him for a lifetime”.

In Bali word baie kinders van kleins af die houtsnee-kuns geleer. As die pa, oupa en oupagrootjie almal houtsneewerkers is, kan jy maar weet. Die seuntjies word met ñ hamer en beitel groot, die dogtertjies leer weer die afrondings-proses aan.

Kry jy die kans om agter die winkel in te loer, wag ñ redelike verrassing op jou. Die Balinese “house compound”, of saamgestelde woning, sluit meestal ook ñ werksarea in. En hier, die rustigheid vanself, sal die oueres sit, met kinders ooral oor, besig om speel- speel te leer.

Ek sien nie sommer bedelaars langs die strate nie, wel af en toe ñ ma wat haar kind vorentoe stoot om die een of ander artikel aan jou te probeer verkoop. Maar dit gebeur bitter min. Die hout-artikels wat te koop aangebied word, oral oor, is so fenominaal mooi, en so gewild wêreldwyd, dat as jy iets kan skep, het jy ñ inkomste.

Terug in Suid-Afrika, in my eie winkel- wêreld, kan ek jou gewoonlik ñ storie vertel oor elke artikel, klein en groot. Waar ek dit raakgeloop het, hoe die gesinnetjie lyk  by wie se plek dit was. In my geestesoog sien ek dan weer die prentjie voor my afspeel: die liefde en kuns wat in elke aksie ingaan, die moeite, maar ook die trots as mens bereid is om bietjie te gesels. Al is dit met gebaretaal en komiese liggaamsbewegings. Hulle voel jou woorde aan, en hul oë raak sag van dankbaarheid.

Ja-nee, hulle gee genoeg om om hul kinders die geskenk van kundigheid te gee, maar hul skep ook ñ kindervriendelike omgewing in die proses. So… nee, ek stem nie saam dat hierdie kinderarbeid is nie.

Wel hartsarbeid as ñ geskenk aan ñ kind.

 

 

 

 

Skrywer: travel460

Ek was reeds 34 keer op die Bali eiland, meestal om vir ons invoer maatskappy aankope te doen. Daar is so baie wat ek met mense kan deel; mense wat beplan om oor te gaan, of net ouens wat droom oor n eiland vakansie. Ek is nou in my middeljare, en vlieg reeds van 2004 af Indonesië toe. Ons het 3 dogters, 2 seuns en 6 kleinkinders.

3 thoughts on “Met liefde…van jou pa.”

Lewer kommentaar

