Opgespoor!

wp-1497527426829.jpg

Sowaar loop ek hom toe raak; mý skildery. Na veertien jaar se Bali-rondswerf.

Wayan moes my die oggend vroeg-vroeg kom oplaai. Sukawati se kunsmark is nié jou speelmaat nie. Dit vra kophou, en meestal ore toedruk.

Dit lawaai, gons sonder ophou om jou kop. Voetgangers, motors, motorfietse, trokkies, bussies, taxis. Honde, katte, en af en toe ñ blitsvinnige reuse rot. Alles en almal probeer tegelykertyd jou oorhaal om hul ware te koop. Natuurlik ook in hul taal. So jou oor is ingestel vir net een ding…die bedrag. Selfs dít klink onherkenbaar, dus werk jou optelmasjientjie oortyd: “Show me…”

In hierdie chaos wil mevrou nou ñ ‘binne-stilte en mediteer-plek’ vind om te kan dink en besluit.

wp-1497527492931.jpg

Albei hierdie ‘Una se keuses’ is dáár voor my oë eers klaar geverf. Dit was die soek en vasbyt werd. Agter in ñ piepklein plekkie, weggesteek, het die verkoops ou hulle gaan opdiep. My een kyk gegee en geweet wat ek wil hê.

Ek moes myself op ñ lendelam stoel tuismaak terwyl hy die laaste paar kwistige hale gee.

In die laat negentien vyftigs het ñ jong Hollandse skilder ñ kunsrevolusie in Bali ontketen. Hy het verf en skilderdoeke vrylik onder die jonges uitgedeel, en hulle aangemoedig om met kleur te begin speel. Sterk, maar eenvoudig.

Met dít in gedagte, het ek my hart verloor op die twee ‘eg Bali prentjies’. Vroeër jare sou ek sowaar nie die moed gehad het om tekeninge van ñ vreemde kultuur in ons huis op te hang nie. Veertien jaar later, en ampertjies sewe-en-vyftig jaar oud, is my glimlag baie breed.

Kom julle drie, julle is baie welkom in my wêreld!  

 

Skrywer: travel460

Ek was reeds 32 keer op die Bali eiland, meestal om vir ons invoer maatskappy aankope te doen. Daar is so baie wat ek met mense kan deel; mense wat beplan om oor te gaan, of net ouens wat droom oor n eiland vakansie. Ek is nou in my middeljare, en vlieg reeds van 2004 af Indonesië toe. Ons het 3 dogters, 2 seuns en 6 kleinkinders.

8 thoughts on “Opgespoor!”

Lewer kommentaar

